Другий етап роботи (1)


1. Ознайомтеся із запропонованою інформацією.

2. Узагальнення та систематизація інформації, яка отримана за підсумками моніторингового дослідження, за допомогою табличних процесорів 
    2.1. Використання можливостей Microsoft Excel для обробки даних

   У зв’язку з тим, що все частіше в освіті для оцінювання різноманітних процесів, явищ застосовується кваліметричний метод, при проведенні моніторингових досліджень ми працюємо з інформацією, яка представлена кількісними показниками.
   В сучасних умовах завдання щодо управлінської діяльності керівництвом навчального закладу вирішуються більш якісно, ефективно і економічно за рахунок використання програмного забезпечення пакета Microsoft Office, а саме табличного процесору Excel. Електронна таблиця MS Excel дозволяє проводити розрахунки за формулами, представляти дані у вигляді діаграм, структурувати дані, робити вибірку з великих таблиць, створювати консолідовані таблиці та ін.. 

   Для тих, хто починає працювати з таблицями Excel, пропоную ознайомитися з матеріалами: 
  1. Лёзина Т.А., Орлова М.И. MS Excel (расширенные возможности использования). Учебное пособие. - Санкт-Петербург, 2003. [Електронний ресурс]. Режим доступу: URL: http://window.edu.ru/resource/035/24035/files/EXCEL2004.pdf
  2. Матеріали консультації методиста Самойлової І.А. «Використання табличного редактора Excel в діяльності вихователя, фахівця ДНЗ» (презентація MS PowerPoint) за адресою: https://docs.google.com/presentation/d/1ioO3IZFkNlvSwCRtMi_PZ4RkOojXerITLH8o0DP5Tck/edit?usp=sharing
  3. Рекомендований перелік Інтернет-ресурсів для закріплення навичок роботи з Excel за адресою:  https://docs.google.com/document/d/1Z8p--2zwOFsm1FCvr5fFXsdvvfQ9r7tN7UQIUZ1SBuc/edit?usp=sharing).
Робота з формулами

   Формули – це вирази, які починаються зі знака «=», що складаються з числових величин, адрес комірок, функцій і арифметичних операцій, наприклад: «= А5 * 2/В1». 
   Найчастіше при обробці даних ми використовуємо дії додавання, знаходимо середнє арифметичне, відсоток від загалу, знаходимо кваліметричний показник навчальних досягнень учнів. 
   Для виконання найпростіших арифметичних дій можна скористатися кнопкою «Автосумма». Автоматично знаходить додаток чисел визначеного діапазону, дозволяє за допомогою додаткових інструментів знайти середнє значення чисел, їх максимальне і мінімальне значення та інші параметри. 
   Як ввести більш складну формулу:
- виділити комірку лівою кнопкою миші;
- поставити знак "=" і прописати необхідні дії з комірками;
- для цього використовуємо: адресу комірки (наприклад, А12, В3 – клік лівою кнопкою миші); значки: додавання «+», віднімання «-», множення «*», ділення «/».

Використання функцій Excel

Функції – це запрограмовані в Excel стандартні формули (наприклад, функція знаходження додатку має вигляд «=СУММ(А1:А2)»).
Функції Excel об’єднанно в групи (математичні, статистичні, логічні й т.і.). Пропоную використати при обробці результатів досліджень такі статистичні функції: СЧЁТЕСЛИ та КОРРЕЛ.

     Функція СЧЕТЕСЛИ підраховує кількість комірок в діапазоні, які відповідають одному вказаному користувачем критерію. Наприклад, можна підрахувати кількість всіх комірок, які починаються з певної букви або в яких містяться числа, більші чи менші вказаного значення.
     Яким чином цю функцію можна використати при обробці результатів моніторингових досліджень? Якщо результати по кожному класу внесено до таблиці Excel (список учнів, оцінка у балах), легко можна підрахувати кількість оцінок кожного рівня у кожному класі.
Приклад використання функції при роботі з цифровою та текстовою інформацією (відео-урок).
     
   Функція КОРРЕЛ дозволяє автоматично визначити ступінь залежності двох величин. Математичною мірою кореляції двох випадкових величин слугує коефіцієнт кореляції.
    Кореляція може бути позитивною та негативною (можлива також ситуація відсутності статистичного зв'язку — наприклад, для незалежних випадкових величин). Негативна кореляція — кореляція, при якій збільшення однієї змінної пов'язане зі зменшенням іншої, при цьому коефіцієнт кореляції від'ємний. Додатна кореляція — кореляція, при якій збільшення однієї змінної пов'язане зі збільшенням іншої, при цьому коефіцієнт кореляції додатній.
    Наприклад, при проведенні моніторингового дослідження у 2010 році ми спробували визначити, наскільки рівень професійної компетентності педагога залежить від педагогічного стажу за допомогою цієї функції. Коефіцієнт кореляції між двома названими параметрами для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів складав 0,26 (слабкий кореляційний зв'язок), для вчителів ЗНЗ – 0,42 (поміркований кореляційний зв'язок), для вихователів ДНЗ – 0,55 (середній кореляційний зв'язок). Коефіцієнт кореляції в двох останніх випадках свідчив про те, що зв'язок між педагогічним стажем та рівнемпрофесійної компетентності існує, але не є визначальним.

Консолідація даних

За допомогою цього сервісу Excel можна легко збирати дані з декількох листів, таблиць. Ця можливість дозволяє економити час, коли треба переглянути й обєднати подібні дані, які розміщено в різних документах.

Немає коментарів:

Дописати коментар